Primăria Craiova: după un an de nou mandat, (tot) zero barat!

Trecu un an peste Craiova, cum ar spune olteanul, de când se schimbă primaru și nimic nu pare să evolueze. La o încercare de analiză, fiind vorba despre ”nimic”, nici nu prea știi de unde să începi. Să încercăm, aleatoriu, cu buzunarul craioveanului, partea care ține de gospodărirea orașului. Și, dacă tot vine iarna, n-am auzit să fi fost înlocuite sistemele de termoficare care produc pierderi an de an, pierderi suportate de contribuabil. Apa cea de toate zilele, de asemenea, s-a scumpit mai ceva ca energia electrică și gazul, așa că să te ții preț la apa caldă livrată în sistem centralizat.
Curățenia e la pământ, iar, cu toate astea, craiovenii sunt obligați să plătească miliarde companiei de casă a PSD & ”veteranii” (cunoscătorii știu de ce îi spun așa), IRIDEX, pe lângă banii pe contractul de servicii, că așa vrea familia Manda-Vasilescu. De altfel, despre monopolul instaurat în Craiova și în Dolj în materie de salubritate și de construcții de drumuri de către găștile de sorginte neo-comunistă, vom discuta pe larg în alte materiale.

Revenind la mizeria din oraș, merită amintit că primăria nici măcar nu reușește să cumpere necesarul de coșuri de gunoi, cum, de altfel, nu a putut achiziționa echipamente de schimb pentru locurile de joacă sau materiale pentru aranjamentul urban. De ce? Pentru simplul motiv că nu a fost capabilă să ducă la bun sfârșit vreo licitație – cu excepția uneia pentru niște coșuri de gunoi – în 2021. Cel puțin asta era situația acum două săptămâni.
De proiecte europene deja dăm pe dinafară….
Despre o altă parte importantă a vieții orașului – traficul rutier și locurile de parcare – deja nu prea mai e nimic de spus. Recunosc faptul că, deși după 15 ani de când în orașele civilizate au fost luate măsuri pentru prevenirea accidentelor rutiere și pentru fluidizarea circulației, Primăria Craiova a acceptat să instaleze praguri pentru reducerea vitezei, dar și aici a început aparent bine – cu barierele de pe Bdul. Râului, dar a uitat celelalte noduri care reprezintă pericol real pentru participanții la trafic – vezi intersecțiile străzilor Bibescu – Câmpia Islaz, Matei Basarab – Madona Dudu, Mihai Viteazu – Bibescu ș.a.m.d, preferând, de pildă, să instaleze 40 de metri de plastice de ridicare a nivelului pe Calea Severinului, în fața unei treceri de pietoni pustii 24 de ore din 24. Înțelegem că pentru constructor e lesne să amplaseze 40 de metri de praguri într-un singur loc, decât câtea 4 metri în 10 poziții din oraș, pentru care cheltuiala ar fi mult mai mare.
Despre transportul în comun, am auzit că avem de primit, că la capitolul osanale trepădușii PSD capătă subit limbariță. Și ar fi multe de spus, dar – pe altădată.
De fapt, nici n-ai la ce să te aștepți de la o echipă care n-a făcut nimic 8 ani – cu sau fără Olguța Vasilescu prezentă fizic, ordinele au venit din același loc -, atâta vreme cât această gașcă lucrează în același stil, înconjurată de slugi interesate doar să-și schimbe Mercedesul, BMW-ul, Audi-ul ș.a.m.d. Unde mai pui că șefii reali PSD ai administrației din Craiova au ajuns, la un moment dat, la performanța de a trimite în primărie un specimen în calitate de director, care, culmea, a mai și ținut ședințe cu angajații, deși nu era… director (Folosirea fără drept a unei calități oficiale care implică exercițiul autorității de stat, însoțită sau urmată de îndeplinirea vreunui act legat de acea calitate, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă)! Adică, despre ce act de administrație vorbim? Revenim

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *